Gå til primært indhold Gå til footeren

Astrid Haug

Forfatter, selvstændig og rådgiver. Hun har fokus på, hvordan digitalisering og sociale medier kan anvendes til at understøtte forretningens overordnede mål og skabe en positiv samfundsforandring.

Topanmeldt!

4.50 ud af 5

2 kundeanmeldelser

Send en uforpligtende forspørgsel på Astrid Haug

Eller ring

35 12 12 99

5 ud af 5

Jobindex var meget tilfredse med Astrids foredrag, det var meget relevant og meget up-to date, og lige hvad vi ønskede. Vi blev selv såvel som vores kunder klogere på de sociale medier, og hvad som er NOT, og hvad som er GO

Tina Ohm Laursen

Jobindex A/S

Læs alle reviews

Et foredrag med Astrid Haug giver jer:

  • Værktøjer til hvordan I undgår greenwashing og greenhushing
  • Indsigt i "Employee Advocacy" og "Thought Leadership"
  • Viden og værktøjer til at sætte dagsordenen med sociale medier
Astrid Haugs foredrag tilbyder en dybtgående indsigt i strategisk brug af sociale medier og digital transformation. Som selvstændig rådgiver med over 10 års erfaring og formand for Dansk Kommunikationsforening er Astrid en autoritet inden for sit felt. Med to udgivne bøger om sociale medier og en baggrund som community manager på Berlingske og pressechef i Københavns Kommune og på Christiansborg, bringer Astrid en unik ekspertise til bordet.
Læs den fulde profil: Astrid Haug

Send en uforpligtende forspørgsel på Astrid Haug

Foredrag

Astrid Haug foredrag: Undgå greenwashing og greenhushing – sådan kan I kommunikere om jeres klima-relaterede indsats

Greenwashing kan og bør undgås. Der er ingen gode undskyldninger for ikke at have styr på sin klimakommunikation. Til gengæld taler vi for lidt om greenhushing, altså de virksomheder, som af frygt for greenwashing ikke fortæller om de klimarelaterede tiltag og deres produkter. Når virksomheder greenwasher, kan konsekvensen nemlig være, at andre virksomheder trækker følehornene til sig og enten underspiller eller slet ikke omtaler de indsatser, de gør, til gavn for klimaet, af frygt for at blive skudt greenwashing i skoene. Det fænomen kaldes greenhushing. Dermed går disse virksomheder glip af både kundernes og omverdenens anerkendelse ift. de klimavenlige tiltag, som de foretager sig, ligesom de ikke er med til at inspirere konkurrenter og andre brancher til også at være mere ambitiøse på klimaområdet. Med dette foredrag sætter Astrid fokus på, hvordan man kan og må kommunikere om klima-tiltag. Det sker gennem eksempler på både greenwashing, greenhushing og ikke mindst god klimakommunation. Foredraget er ikke juridisk rådgivning, men giver jer inspiration og perspektiv på emnet.
Forespørg: Astrid Haug Undgå greenwashing og greenhushing – sådan kan I kommunikere om jeres klima-relaterede indsats

Astrid Haug foredrag: Er I klar til twin transition? Klimakrisen møder digitalisering

Virksomheder og organisationer kan spille en nøglerolle i twin transition ved at omfavne bæredygtighed og digitalisering i deres drift og produkter. Det sker, når de på den ene side reducerer deres udledninger og ressourceforbrug med energieffektivisering, affaldsreduktion, ansvarlig indkøb af råmaterialer og nye forretningsmodeller, og på den anden side investerer i digitale teknologier såsom kunstig intelligens, big data og Internet of Things for at forbedre effektiviteten og reducere ressourceforbruget i deres egen drift og hos kunderne. 

Der ligger et stort uudnyttet potentiale i at bruge teknologien i klimakampen. Vi skal ikke vente på den næste store teknologiske landevinding, men komme i gang nu. Når vi ser på nye forretningsmodeller, som belaster miljø og klima mindre end i dag, så kræver de ofte en digital løsning. Det gælder indenfor cirkulær økonomi, deleøkonomi og service-løsninger. 

Men vi skal heller ikke være blinde overfor, at teknologien ikke kun kan løse problemer, men selv kan være et del af problemet. Når store dele af internettet er designet til at sælge os ting, vi ikke har brug for, eller kunstig intelligens bruges til at øge folks forbrug af skærme, spil og dermed både værdifuld strøm, litium og ikke mindst deres tid.

Forespørg: Astrid Haug Er I klar til twin transition? Klimakrisen møder digitalisering

Astrid Haug foredrag: "Employee Advocacy" og "Thought Leadership"

Employee Advocacy (EA) er blevet beskrevet som ’the missing link’ indenfor marketing. Det er ganske rammende. Flere og flere virksomheder ser potentialet i EA. For brugerne på sociale medier foretrækker at følge personer frem for brands. Ved at styrke ledelsens og medarbejderes professionelle anvendelse af sociale medier kan I styrke virksomhedens synlighed, brand og rekruttering. Ved at lave spændende opslag og udnytte netværkseffekterne på sociale medier kan I positionere jer som thought leaders indenfor jeres branche og dermed blive en mere attraktiv samarbejdspartner og arbejdsplads. Nogen starter med at træne medarbejdere, andre med at indkøbe en EA-platform, og hos andre igen starter det i ledelsen eller i en entreprenant afdeling. Uanset hvad kan det give god mening at organisere sin EA-indsats, så man dels har et klart formål, og dels får skabt trygge rammer for ens ansatte. EA er ikke forbeholdt LinkedIn, men kan lige så godt finde sted på Twitter, Facebook, Instagram og Snapchat. Det kommer helt an på målgruppen, formålet og ikke mindst hvad medarbejderne har lyst til.
Forespørg: Astrid Haug "Employee Advocacy" og "Thought Leadership"

Astrid Haug foredrag: Sæt dagsordenen med sociale medier

Hvis I gerne vil opnå gennemslagskraft og skabe samfundsmæssige forandringer, er sociale medier en vigtig faktor. Både når det gælder om at aktivere medarbejdere, medlemmer, borgere og om at nå til beslutningstagere. Selvom det ofte går stærkt på sociale medier, er en dagsorden sjældent noget man ’sætter sig på’ fra den ene dag til den anden. Det tager tid at bygge en troværdig position op, og kravene til opfindsomheden er store. I dette foredrag viser Astrid eksempler på, hvordan man lykkes med at sætte en dagsorden ved hjælp af sociale medier, samt giver jer inspiration til at få jeres dagsorden til at gå viralt.
Forespørg: Astrid Haug Sæt dagsordenen med sociale medier

Kundeanmeldelser

5 ud af 5

Jobindex var meget tilfredse med Astrids foredrag, det var meget relevant og meget up-to date, og lige hvad vi ønskede. Vi blev selv såvel som vores kunder klogere på de sociale medier, og hvad som er NOT, og hvad som er GO

Jobindex A/S

Astrid Haug

4 ud af 5

Astrid Haug er en levende og engageret formidler, som tydeligvis har både stor viden om og interesse for sit felt: de digitale medier.

Københavns Biblioteker, Biblioteksudvikling

Astrid Haug

Bedømt 4.50/5 baseret på 2 kundeanmeldelser

Astrid Haug

Digital æra: Navigering mellem greenwashing og ægthed.

Astrid har over 10 års erfaring med sociale medier, digital transformation og politisk kommunikation. Siden 2013 har hun haft egen virksomhed, “Astrid Haug Bureau”, rådgivet større virksomheder, kulturinstitutioner, medier, fonde, kommuner, ministerier, medlemsorganisationer og startups om sociale medier og digital transformation. Hun har igennem sin karriere haft et fokus på, hvordan digitalisering og sociale medier kan anvendes til at understøtte forretningens overordnede mål og skabe en positiv samfundsforandring.

Astrid er uddannet cand. mag. i medievidenskab, og har arbejdet med den nyeste udvikling indenfor sociale medier og politisk kommunikation, herunder som community manager på Berlingske med ansvar for sociale medier på redaktionen, pressechef i Københavns Kommune og på Christiansborg, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt som frivillig kampagnemedarbejder for Demokraternes præsidentkandidat John Kerry i 2004.

Book Astrid Haug til jeres næste event. Foredragene er oplagte for bestyrelsen, direktionen, ledelsen samt et topleder-netværk eller en konference. Foredraget tilpasses altid virksomheden og publikum.

Send en uforpligtende forspørgsel på Astrid Haug

Brug for hjælp?

Telefon: 35 12 12 99

E-mail: kontakt@forfatterforedrag.dk