Tlf.35 12 12 99
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf.35 12 12 99
Vigtigheden af god kommunikation på sociale medier
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Astrid
Foredrag
Referencer
Astrid Haug er selvstændig rådgiver og hjælper virksomheder og organisationer med strategisk brug af sociale medier. Hun er formand for Dansk Kommunikationsforening, og har udgivet to bøger om sociale medier, ”Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier” (2014) og “Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis” (2009) med Anna Ebbesen.
Astrid er uddannet cand.mag. i medievidenskab, og har de sidste ti år arbejdet med den nyeste udvikling indenfor sociale medier og politisk kommunikation, herunder som community manager på Berlingske med ansvar for sociale medier på redaktionen, pressechef i Københavns Kommune og på Christiansborg, særlig rådgiver i Kulturministeriet samt som frivillig kampagnemedarbejder for Demokraternes præsidentkandidat John Kerry i 2004. Hun twitter som astridhaug.
Se foredrag med Astrid HaugDer bliver talt om ny teknologi alle steder, men hvad betyder, når alle brancher bliver digitaliserede, og der dermed er teknologi i alt? Digitalisering er et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. Om vi frygtsomt overlader det til andre at finde svarene og tage chancer. Eller om vi frygtløst kaster os ud i nye eventyr og finder de rette løsninger i de muligheder, som teknologien medfører.
Astrid Haug har i sin bog “Fremtiden tilhører de frygtløse – en guide til den digitale forretningsudvikling” undersøgt, hvordan vi som virksomhed, samfund og individer skal navigere i en verden, der bliver mere og mere digital.
I dette inspirerende og optimistisk foredrag forklarer Astrid Haug nogle af de nyeste tendenser inden for digitalisering, kommunikation og disruption, og giver jer samtidig gode råd til de mange forandringer. Og hun lader det ikke blive ved snakken. Foredraget giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale. Tag med Astrid Haug på en tur ud i det digitale landskab, og bliv klogere på, hvordan i udvikler jeres forretning digitalt.
Sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter og YouTube er tidens digitale buzzwords. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende internettets mange muligheder? Danskerne netværker som aldrig før, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter nettets potentiale for bedre kunderelationer og medlemspleje optimalt. Med best practice-eksempler fortæller jeg, hvordan virksomheder og organisationer kan professionalisere deres digitale kommunikation og få meget mere ud af sociale medier. Det sker med udgangspunkt i der, hvor jeres organisation befinder sig netop nu.
Kan du som leder i dag ikke begå dig på sociale medier, bliver det meget svært at lede din forretning ind i fremtiden, som står i digitaliseringens tegn med virtual reality, kunstig intelligens, robotter og Internet of Things. Undgå at blive ramt af digital darwinisme ved at udfordre bekvemmeligheden og ved at være villig til at kannibalisere din egen forretning. Men bare rolig – med bare 5 minutters indsats om dagen kan du blive digital frontløber.
Flere og flere finder deres næste job og deres næste kollega via sociale medier. Hvordan kan jeres virksomhed gøre jer interessante på sociale medier, så kandidaterne står i kø for at arbejde for jer? Og hvordan kan jeres medarbejdere anvende sociale medier til at styrke deres faglige netværk og understøtte virksomhedens brug af sociale medier? Det professionelle og private smelter sammen på sociale medier, men det er samtidig vigtigt, at man som medarbejder føler sig tryg ved at begå sig professionelt – og privat – digitalt.
Jobindex var meget tilfredse med Astrids foredrag, det var meget relevant og meget up-to date, og lige hvad vi ønskede. Vi blev selv såvel som vores kunder klogere på de sociale medier, og hvad som er NOT, og hvad som er GO
Tina Ohm Laursen
Astrid Haug er en levende og engageret formidler, som tydeligvis har både stor viden om og interesse for sit felt: de digitale medier.
Dorthe Hammerich
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.